Thursday, October 25, 2012

「善.幫.愛聯盟」顧問公司

爽人物:
80後青年全職行善 
無錢買樓但無懼


黃子萌放棄收入穩定的政府工,成立顧問公司協助企業實踐社會責任,把行善變成事業。程志遠攝

賣旗、捐款、組團到沙灘執膠粒、發起「平等分享行動」……香港人善心冠全球,每次活動也是愛心彰顯;然而繁榮背後處處是極需幫助的弱勢社群,如何能讓有限資源幫助最多人?從小參與義工服務的80後青年黃子萌,每天也在思考以上問題,兩年前毅然辭去收入穩定的政府工,成立「善.幫.愛聯盟」顧問公司,期望把行善變成事業,且聽他有何妙計。

「我叫黃子萌,今年25歲,多謝家人喺我八歲時幫我改咗英文名叫Healthy,好能夠代表我個人嘅性格。
爸爸媽媽原本做家族生意,家境算係富足,九歲送咗我去英國讀書,但97年經歷金融風暴後出現經濟問題,後來仲破產。父母𠵱家都要幫人打工,而我就要返嚟香港,之後喺IVE讀咗運動管理學位。

家道中落感激獲幫助

家境轉差,但冇諗過係由天堂跌落地獄,反而覺得好多人幫咗我哋,好感激。我自細都做好多義工服務,但有時探訪活動或者賣旗之後會諗,嗰一刻可能幫到人,之後係咪真係有效呢?有乜嘢方法可以keep住去幫人呢?讀書時我考咗好多體育教練資格,例如游水、曲棍球等等,學位畢業後就去體育總會做板球推廣,接觸到好多少數族裔人士,睇到佢哋係社會上受忽視嘅一群,令我想幫人嘅慾望更大。後來遇到一位南亞裔嘅板球教練,原本係港鐵高層職員,佢有四、五個小朋友,話因為小朋友太掛住佢,決定辭咗份時間顛倒嘅優差,可以多啲時間陪仔女,令我覺得我都要做返啲嘢。

助企業實踐社會責任

我喺兩年後辭工,成立咗『善.幫.愛聯盟』顧問公司,為企業提供意見,教佢哋點樣實踐社會責任,計劃牽動到好多公司同非牟利團體一齊做,可以幫到更多人。好多公司都會用資源去推廣形象,但靠賣廣告效果唔大,所以我哋想企業將賣廣告嘅錢用嚟做善事,從中達到宣傳效果。

以前份工月入過萬,算係政府工,𠵱家靠做教練維持日常使費,家人同女朋友都畀緊壓力,但我做緊嘅事可以話冇人做過,機會好大,風險都大。我唔知可唔可以買樓,唔知幾時結婚,但呢兩年我睇錢唔係咁重要,係因為如果我哋機構真係幫到人,自然會有錢。我嘅夢想係全世界都有『善.幫.愛聯盟』,政府做唔到嘅,企業、唔同團體到每個人更加要做多啲,咁先係真正幫到人。」

記者:吳淑義

No comments: